Stavebný dozor:
Amberg Engineering Slovakia, s.r.o.
Objednávateľ:
Národná diaľničná spoločnosť, a.s.
Naše práce a doba ich trvania:
Stavebný dozor podľa podmienok FIDIC (červená kniha):
2006-2013
Popis projektu:
Základné parametre tunela Bôrik :
Dĺžka razeného tunela (PTR/ĽTR): 931 / 935 m
Dĺžka tunela s portálmi (PTR/ĽTR): 979 / 985 m
Technológia výstavby tunela: cyklické razenie NRTM, hĺbenie
Prierez tunela: plocha výrubu 79,5 – 115,9 m2
plocha užitočného priestoru 57,5 m2
Šírka tunela: 9,5 m
Svetlá výška tunela: 7,027 m v osi
Priechodný prierez tunela: 41,66 m2
Výška priechodného prierezu: 4,8 m
Šírka jazdného pruhu: 3,50 m
Šírka núdzového pruhu: 3,50 m
Šírka núdzového chodníka: 2 x 0,85 m
Šírka medzi obrubníkmi: 7,50 m
Výška obrubníka: 0,15 m
Výška nad služobným chodníkom: 2,20 m
Polomer smer. oblúka (PTR/ĽTR): 1006,45; 2000.41; 1000.18 m/ 993,94; 1100,21; 2206,7 m
Pozdĺžny sklon tunela (PTR/ĽTR): -1,13% / -0,92% / -1,416% -1,05% / -1,44%
Max. výška nadložia: 113 m
Min. výška nadložia: 1,50 m
Geologické pomery:
Kvartérny komplex a horniny chočského príkrovu. Kvartérny komplex bol zastúpený deluviálnymi sedimentami, v rámci ktorých boli vyčlenené íly, kamenitoílovité a ílovitokamenité sute, eluviálnymi sedimentami v zastúpení rozložených dolomitov a glacifluviálnými sedimentami.
Horniny chočského príkrovu tvorili väčšinou dolomity a v úseku núdzových zálivov lunzské ílovité bridlice. Pri portálových častiach a v mieste tektonických porúch boli horniny značne tektonicky porušené, silne zvetrané až rozložené.
Počet núdzových zálivov (PTR/ĽTR): 1 / 1
Počet otáčacích zálivov: 0
Počet priechodných priečnych prepojení: 2
Počet SOS výklenkov (PTR/ĽTR): 7 / 7
Počet prejazdných priečnych prepojení: 1
Počet hydrantových výklenkov (PTR/ĽTR): 7 / 7
Vetranie tunela: pozdĺžne
Ostatné technologické vybavenie:
PS 271-64.11 Napájanie tunela elektrickou energiou, PS 271-65.11 Bezpečnostné zariadenia,
PS 271-66.11 Centrálny riadiaci systém, PS 271-67.11 EPS, PS 271-68.11 Osvetlenie tunela,
PS 271-70.11 Vetranie tunela
Ľavá a pravá tunelová rúra razená a hĺbená časť
primárne a sekundárne ostenie tunela v dĺ. PTR 935 m, LTR 985 m
Únikové chodby – primárne a sekundárne ostenie únikových ciest v dĺ.ÚC1 13,90 m, ÚC 2 33,80 m, ÚC 3 16,50 m.
Núdzové zálivy – Jednostranné NZ v počte 1 ks
Odvod drenážných vôd: bočné drenážne odvodnenie tunela DN 200 dĺ. PTR 1870 m, LTR 1970 m
pozdĺžne drenážne odvodnenie tunela DN 350 PTR 935 m, LTR 985 m
priečne odvodnenie tunela DN 200 dĺ. 550 bm
Odvod oplachových vôd – odvodnenie oplachových vôd z tunela pomocou štrbinových žľabov PTR 935 m, LTR 985 m
Vozovka, chodníky a kábelové trasy – vozovka, chodníky a kabelové trasy PTR 1008 m, LTR 1020 m
Skladba vozovky v razenom tuneli :
Cementobetónová doska CB I – 260 mm (170/90)
Cementová stabilizácia SC I – 220 mm
Drenážna vrstva štrkodrva ŠD 0-32, min 330 mm
Požiarny vodovod: Požiarny vodovod TVL DN 200 – 630 bm
Požiarny vodovod TVL DN 150 – 2022 bm
Rozvodňa a trafostanica VP, ZP
Kolektor VP, ZP: Káblové šachty v počte 7 ks
Káblovod v dĺ. 193,60 m
Zárubný múr VP dĺ. 82,0 m